بازسازی سیستم لوله کشی ساختمان

بازسازی ساختمان بخش تاسیسات
شاید تاسیسات خانه شما قدیمی شده باشد و بخواهید تاسیسات خانه خود را نو نوار کنید. زمانی که خانه ای بازسازی می شود یا خانه ای در حال ساخت می باشد یکی از مهمترین دغدغه های مالک ساختمان سیستم گرمایشی و سرمایشی آن می باشد.
ما در این مقاله در باره سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان صحبت می کنیم.
اگر از شما بپرسند چند سیستم گرمایشی را نام ببرید چند نوع از این سیستم ها را می شناسید؟

انواع سیستم های گرمایشی در بازار:
1- گرمایش از کف
2- گرمایش از طریق قرنیز و دیوار
3- بخاری که قدیمی ترین نوع سیستم گرمایش است.
4- موتور خانه
5- شومینه
6- پکیج
۷- اسپلیت

بعضی از وسایل گرمایشی مثل شومینه و گرمایش از طریق دیوار و کف به تنهایی نمی توانند کل خانه را گرم کنند. در کشور هایی که از این نوع سیستم گرمایشی استفاده می کنند همزمان لباس های گرم هم می پوشند اما در کشور ما مردم به این کار اعتقادی ندارند.
بخاری یک وسیله گرمایشی است که سال های سال است که در شکل ها و سیستم هایی چون نفتی , برقی در خدمت بشر بوده است. بخاری به دلیل اینکه هم ارزان و هم سبک بوده انتخاب اکثریت مردم می باشد. بخاری برقی به دلیل مصرف بالا در موارد خاص استفاده می شود.
شاید بپرسید در حال حاضر بهترین سیستم گرمایشی چیست؟
در جواب این سوال می توان موتورخانه را نام برد. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که از موتور خانه بریا ساختمان هایی که واحد هایی زیادی دارند استفاده کرد چون گزینه مناسبی می باشد.

دو ویژگی مهم برای موتور خانه ها می توان نام برد:
1- آب گرم مورد مصرف خانه ها را در قسمت های مختلف مانند ( آشپزخانه , سرویس بهداشتی ) تامین می کند.
2- تامین کردن گرمای مطلوب برای خانه و اتاق ها:
به علت وجود لوله ها در کف و راداتورها در اتاق ها گرمای مورد نیاز برای همه قسمت ها تامین می شود. این روز ها سعی بر هوشمند تر کردن این سیستم دارند تا بر اساس دمای محیط و مصرف افراد درجه حرارت خانه را تنظیم کنند.
پکیج نام یکی دیگر از سیستم های گرمایشی است عملکرد آن شبیه به موتور خانه می باشد. اما برعکس موتور خانه مناسب خانه هایی با متراژ پایین می باشد. پکیج در آشپزخانه نصب می شود و فضای کمی میگیرد.

( بازسازی ساختمان ): اگر شما بهترین خانه های دنیا را بسازید وقتی آن را از نظر تاسیسات تجهیز نکنید هیچ ارزشی ندارد یک خانه اگر شیک و زیبا باشد نمی توان آن را بدون وسایل گرمایشی و سرمایشی و نور قابل اسکان دانست. تاسیسات مکانیکی برای هر نوع خانه ای لازم می باشد چه آن خانه تازه ساخته شده و یا این که خانه سال های زیادی از ساخت آن گذاشته شده باشد، باید بخش تاسیسات آن خانه را مورد توجه قرار داد.

در زمان ساخت یک خانه و تقریبا مراحل انتهایی کار پروژه های تاسیات ساختمان خودنمایی می کنند و توجه به این عمر و استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب آخرین روش های روز می تواند عمر ساختمان را تا سه برابر افزایش دهد. همین نکته در بازسازی ساختمان در جنبه های دیگر یاهمیت دارد و می تواند یک خانه ای که سال ها از عمر آن میگذرد را از لحاظ سطح امینی و راحتی بسیار بهبود دهد.

تاسیسات ساختمان را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود که یک دسته مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب بوده و مبحث دیگر نیز در ارتباط با تاسیسات الکتریکی می شود.

تماس با ما :

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و بازسازی سیستم تاسیسات مکانیکی ساختمان خود با ما در ارتباط باشید:

مهندس نجفی : 09125494430
دفتر فنی : 66175871-021

2 thoughts on “بازسازی تاسیسات مکانیکی ساختمان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *