آتشنشانی

لوله کشی سیستم آتش نشانی

اجرای لوله کشی سیستم آتش نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد.

اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.
آتش‌نشانی مهارتی بسیار فنی است که احتیاج به دوره‌های طولانی چه در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و چه در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات دارد.

گروه پیمانکاری دماوند بصورت تخصصی در زمینه لوله کشی و اجرای سیستم های اطفا حریق در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

انواع روش های اجرای سیستم آتش نشانی:

1- اجرای سيستم آتش نشانی به روش خشک: در این نوع لوله کشی آتش نشانی ، منبع آب مورد نیاز جهت استفاده درلوله کشی سیستم آتش نشانی و یا قرقره آتش نشانی از منابع آب ساختمان و یا محل مورد استفاده جدا است, به سیستم لوله کشی آب شهری ساختمان ارتباطی ندارد.
بنابراین در حالت عادی داخل لوله ها و جعبه آتش نشانی و قرقره آن، آب وجود نداشته و خشک می باشد. وجه تسمیه این سیستم نیز به همین علت است. در روش اجرای لوله کشی آتش نشانی آب مورد نیاز از طریق لوله ورودیی که معمولاً در جلوی درب ساختمان و یا محل مورد نظر در تامین می گردد.
در هنگام ضرورت تانکرها و یا پمپهای آتش نشانی به این ورودی متصل شده و آب مورد نیاز را به درونلوله کشی سیستم آتش نشانیپمپاژ می نمایند , بدین صورت آب در هر طبقه در لحظه ضرورت قابل استفاده خواهد بود.
بطور استاندارد ورودی بالای جعبه آتش نشانی را به لوله کشی این سیستم اختصاص می دهند که جعبه های آتش نشانی پامچال در هر دو طرف جعبه هم در بالا و هم در پایین جعبه (4 عدد سوراخ) ، این ورودی ها پیش بینی شده است تا نصب آن در هر شرایطی میسر گردد. لازم بذکرست این ورودی ها برای دو سایز 9 و 12 سانت پیش بینی شده اند.

2- اجرای سيستم آتش نشانی به روش تر : در این نوع لوله کشی سیستم آتش نشانی آب مورد نیاز از آب شهری تامین می گردد. لوله کشی این سیستم به لول کشی آب شهری ساختمان متصل بوده و اجاز ه میدهد همیشه در این سیتم آب در وجود داشته باشد بطوریکه هرگاه شیر ورودی جعبه آتش نشانی (در جعبه های آتش نشانی با قرقره برزنتی توصیه می گردد تنها در هنگام استفاده ضروری شیر ورودی آب باز شود) و نازل سر لوله باز شود آب جریان می یابد. وجه تسمیه این سیستم نیز به علت وجود همیشگی آب در سیستم  می باشد. بطور استاندارد ورودی پایینی جعبه آتش نشانی را به لوله کشی این سیستم اختصاص می دهند که جعبه های آتش نشانی پامچال در هر دو طرف جعبه هم در بالا و هم در پایین جعبه (4 عدد سوراخ) ، این ورودی ها پیش بینی شده است تا نصب آن در هر شرایطی میسر گردد. لازم بذکرست این ورودی ها برای دو سایز 9 و 12 سانت پیش بینی شده اند.

3- سيستم مرکب (تر و خشک) : در این نوع از لوله کشی سیستم آتش نشانی ، با توجه به شرایط ساختمان نظیر مساحت، ارتفاع آن و غیره از ترکیب دو سیستم تر و خشک همزمان استفاده می گردد. در زیر ، یک سیستم متشکل از لوله های تر و خشک با یک تانک مرتفع ، نشان داده شده است . سیستم های لوله های تر برای استفاده ساکنین جهت اطفاء آتش های کوچک در نظر گرفته شده است .در ساختمان های بلند باید یک پمپ خودکار برای رساندن آب ( از لوله شهر ، تانک ذخیره یا منبع ) به جعبه آتش نشانی وجود داشته باشد .

تماس با ما :

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و اجرای سیستم لوله کشی آتش نشانی  با ما در ارتباط باشید:

مهندس نجفی : 09125494430
دفتر فنی : 66175871-021

سایر خدمات مرتبط :

        (طراحی و اجرای سیستم موتورخانه مرکزی)                           (طراحی و اجرای سیستم گرمایش از کف)

          (اجرای لوله کشی سردو گرم و فاضلاب)                                  (طراحی و اجرای استخر,سونا و جکوزی)

 

 

7 thoughts on “اجرای لوله کشی سیستم آتش نشانی ساختمان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *