لوله کشی و تعمیرات ساختمان

لوله کشی ساختمان

نکات فنی و ایمنیجهت اجرای لوله کشی سرد و گرم ساختمان :

  • لوله کشی ساختمان بایستی در کوتاه‌ترین مسیر و با کمترین پیچ و خم انجام شود و در عین حال موازی یا عمود بر دیوارهای ساختمان باشد.

  • در ساختمان های مسکونی، لازم است از لوکشی ساختمان از لوله های آب و فاضلاب در کنار هم پرهیز شود. زیرا بر اثر گذشت زمان و تشکیل پوسیدگی در لوله ها و از بین رفتن آب بندی آنها، احتمال دارد تراوش و آلودگی آب های آشامیدنی و بهداشتی باعث آلودگی آن شود.

  • درصورت اجتناب ناپذیربودن این امر، لوله کشی ساختمان باید فاصله مناسب را رعایت کرده.در نصب لوله کشی های افقی، لوله های فاضلاب را در زیر سایر لوله ها قرار دهد.

  • لوله کشی ساختمان آب سرد و گرم بایستی نزدیک دیوارها، تیغه ها و سقف ها اجرایی شود و از انجام آن به صورت کف خواب پرهیز شود و یا حداقل، محل لوله های عمودی را باید به صورتی در نظرگرفت که طول لوله کف خواب به به میزان حداقل ممکن باشد. تغییر زاویه در لوله کشی ها برای پیروی از امتداد دیوارها، براساس دستور و طبق نقشه انجام می شود.

  • نصب لوله های افقی اگر به صورت زیرسقفی و یا تحت پوشش سقف کاذب باشد، بایستی اجرای آن در حداکثر ارتفاع ممکن صورت گیرد.

  • لازم است از اجرای لوله کشی ساختمان در بالای دستگاه های برقی جلوگیری به عمل آید. اگر این کار در پاره ای از اوقات اجتناب ناپذیر است، بایستی نصب سینی قطره گیر در زیر لوله ها پیش بینی شده تا از بروز خطرات برق گرفتگی و اتصال و سوختن سیم ها و دستگاه ها جلوگیری شود.

  • قبل از اجرای لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، باید مسیرهای عبور لوله را با رشته های کاری دیگر (ساختمانی، برقی، مکانیکی) مطابقت داد تا با هماهنگی، مانع از دوباره کاری های احتمالی جلوگیری شد. شایان ذکر است که اساساً، در اجرای تأسیسات ساختمان مبنای عمل، نقشه های از قبل طرح شده است و در نتیجه پیشبینی های لازم جهت جلوگیری از تداخل لوله های بخش های مختلف تاسیساتی به عمل می آید. لیکن در موارد متعددی، برحسب شرایط اختصاصی اجرای کار، نقشه ها و طرح ها تغییر می کند که مجری قبل از شروع کار موظف به کنترل کلیه موارد اجرایی اعم از عدم تداخل لوله کشی های مختلف، سرگیر نبودن لوله ها و مانع نبودن از باز شدن کامل درها و پنجره ها است.

  • تماس با ما :

    شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و اجرای لوله کشی سرد و گرم با ما در ارتباط باشید:

    مهندس نجفی : 09125494430
    دفتر فنی : 66175871-021

  • سایر خدمات مرتبط :

    (طراحی و اجرای سیستم موتورخانه مرکزی)            (طراحی و اجرای سیستم گرمایش از کف)

    (اجرای لوله کشی سردو گرم و فاضلاب)                  (طراحی و اجرای استخر,سونا و جکوزی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *